Inzicht

Al ruim drie jaar heb ik geen televisie meer. Kranten hebben mij nooit geïnteresseerd. En al jaren volg ik ook nu.nl niet meer.

Bij het inloggen op mijn email account via de MSN site, viel mijn oog op een foto van een jonge vrouw Anne(25) die gevonden en begraven was. Michael P zou verdachte zijn in deze zaak.

De media schreef dat Michael psychiatrisch zou zijn en al eerder moorden op zijn geweten had.

Zolang praktisch de gehele maatschappij de ouders spaart zal men in ontkenning blijven over het feit dat Michael zijn vroege leed moest herhalen op latere leeftijd. Voor mij is het duidelijk dat Michael in zijn jongste jaren geen helpende getuige had in zijn omgeving om zijn leed te verwerken. Hij was als klein kind alleen met zijn pijn en moest zijn woede in zijn lichaam vastleggen.

Zo heeft mijn vader een belangrijk persoon die empathie toonde voor zijn leed niet gekend in zijn eerste levensjaren. In de boeken van Gaby Stroecken en Rien Verdult las ik dat iemands leven afhangt van diegene die toevallig even onze moeder was.

De ouders van Michael zullen vrijuit gaan, zoals ook mijn criminele ouders.

Hitler werd als klein kind stelselmatig vernederd door zijn vader. Als de samenleving de moed niet heeft ouders te bekritiseren dan blijven we in een staat van ontkenning en emotioneel blind voor de (eigen) jonge kwetsbare kinderen.

En zo creëren ouders die geen ouders dienen te zijn, criminelen en dictators.

Met alle gevolgen van dien, zoals dagelijks te lezen is in de media.

 

Over Jim van der Wal

Gnostic & Musician
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

