zelfmoord

Ik lees net op Wikipedia dat zangeres Elis Regina niet oud is geworden. Als ik haar flamboyante optredens bekijk dan zie ik een brede lach. Maar ik zie ook dat hij te breed is om waarachtig te zijn. Ik vermoed dat het een vlucht is van haar lijden uit haar vroege kindertijd, zoals dat bij heel veel sterren in de muziekwereld het geval is;

regina

De foto vertelt mij genoeg over hoe zij haar boosheid op zichzelf uitte en hoe zij daardoor haar ouders heeft gespaard.

Op dit moment ben ik een boekje aan het schrijven en besef me dat ik hierin nog niet heb beschreven dat ik in 2011 en 2012 maanden lang ging slapen en opstond met de woorden ´ik wil dood´ in mijn gedachten. Als een langspeelplaat herhaalde dat zich tientallen keren per dag.

20170512_101238.jpgIk had die tijd nog geen contact met het kleine jochie dat ik ooit was. De psychiatrische drugs maakte het erger want deze werkten als een soort emotionele dwangbuis en de tranen bleven weg. Er was niemand in mijn omgeving die het kind in mij een stem gaf, want ook de hulpverleners van de GGZ ontkennen het leed uit de eerste levensjaren en de gevolgen.

Nu bijna 7 jaar later ken ik nog steeds niemand in Nederland die heeft gevoeld hoe hij of zij zelf folteringen en vernederingen als klein kind heeft moeten overleven. En die met die waarheid leeft en dat ook wil uitdragen. Mijn oudpsychologe is hier vanzelfsprekend de uitzondering op.

alice

extra info: artikel over zelfmoord (Olane Roos)

Over Jim van der Wal

Gnostic & Musician
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

